fredag 12 september 2014

Börjar lära känna Canva

Jag har suttit och börjat lära känna canva lite, känns som ett bra verktyg, men det är ännu lite väl detaljerat och komplicerat för mig. Behöver några timmar till med det.. :) Om några veckor ska jag påbörja ett mindre tema i min årskurs åtta som heter "Foxfire" - ett samarbete mellan engelskan och svenskan där eleverna kommer att få öva och utveckla sina förmågor kring interaktion, kommunikation och skrivande. I svenskan ska de läsa ett utdrag ur Joyce Carol Oates bok med samma namn, medan vi i engelskan ska titta på filmen som kom ut i en andra version 2012, och som nu finns strömmande på SLI. Det blir muntliga diskussioner i smågrupper kring filmens huvudkaraktärer och deras historier. Nedan - en förstaversion av mina blivande instruktioner…ännu lite kvar att göra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar