tisdag 29 juli 2014

Expert på medier - digital kompetens i Lgr 11

Pust! Har suttit hela dagen på biblioteket och arbetat med en inlämningsuppgift på min MIK-kurs som ska vara klar om cirka tre veckor. Ska producera en projektplan där jag ska beskriva mitt och mina so-kollegors försök med att genomföra ett aktionforskningsbaserad projekt med syte att försöka öka elevernas förmåga att kunna förhålla sig mer källkritiska. Kom en liten bit på vägen idag och satt och kollade på en del bra övningar som jag ska göra med eleverna till hösten när det gäller att fördjupa arbetet med källhantering/-kritik/informationssökning. Har letat passande övningsuppgifter och måste rekommendera "Expert på medier - digital kompetens i Lgr 11", utgiven av Mediekompass och Statens medieråd -- fylld av övningar som verkar givande och fullt genomförbara. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar