fredag 18 juli 2014

Inspirerad

Jag vet att det är sommarlov och att jag egentligen bara ska slappa och släppa skolan några veckor till, MEN jag har en liten kreativ lusta som gnager i mig. Dels har jag ju min MIK-kurs att ta tag i och börja skriva min första del på ett projektarbete och dels är jag sugen på att börja flippa lektioner lite mer och helt komma in i lite mer omvänt tänk. Är övertygad - just nu. Idag anlände "Flip Your Classroom.." av Jonathan Bergmann och Aaron Sams och jag har redan dykt in i den. Funderar på om jag ska ha en liten "inspelningstudio" i källaren och hur jag ska spela in...ja, tankarna flyger och far just nu -- på ett positivt sätt. :)

Ser på sociala medier (Facebook och Twitter främst) hur många pedagoger det finns som anammar sättet med att flippa och vara enormt kreativa. Har nästan svårt att förstå hur de hinner vara med överallt och så ofta..?? Inspirerad är jag dock och satsar nu för att realisera de tankar och idéer som väckts ur sin slummer....hej och hå!

Pernilla på Twitter (kors i taket!): PernillaElma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar