tisdag 12 augusti 2014

Rundvandring i riksdagen

Så var starten igång! Diskussioner, the Big Five, ämneskonstellationer och schemabryderier. Lärarna är igång och det mesta är sig likt. Fast egentligen inte - för mig i alla fall. För nu ska jag ju ge mig in i det här läsåret och börja flippa mer och mer är det tänkt. Långsamt börjar höstterminen i de olika klasserna skissas upp och det allmänna valet är en prioritet i början av terminen i samhällskunskap. Min planering är långtifrån färdig men jag lutar åt att prova Svea och Sveroks rollspel om demokrati, "Republiken", ska se om jag kan anpassa lite också för att passa min egen klass bättre. Den här är ju också kul i relation till riksdag - Rundvandring. Vi bor ju en bit bort från Stockholm så den virtuella rundvandringen är väl the next best thing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar