lördag 16 augusti 2014

Tips: kortfilmer

Sitter och börjar löst planera min engelskundervisning för höstterminen. Går igenom mitt arkiv av kortfilmer som jag använt mig av tidigare och uppdaterar mig även på en del nya. Följande film - Marry Me (6.54 min) - tänker jag slänga in i årskurs sex och sju för diskussion kring filmens könsroller:

Följande film - Let's make a movie (6. 38 min) - kan mycket väl fungera i sexan och sjuan och här kanske det mer handlar om att lyssna till de två kreativa pojkarna som själva gjort filmen och spelar i den än att diskutera innehåll:


För åttan och nian tänker jag visa filmen Spin (8.16 min) - som handlar om en dj som faller ner från himlen och som har makten och möjligheten att förändra ett tragiskt händelseförlopp. Tänker att man här kan diskutera dj:ns handlingar samt beskriva och berätta mer om de individer som förekommer i filmen, det äldre paret, mamman och dottern, den dansande studenten, latinogänget osv:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar