onsdag 6 augusti 2014

Testar nya digitala verktyg

Testar nya verktyg på löpande band och har hittat några som jag tänker använda mig av i höst. Socrative kommer jag använda mig av. Movetone fastnade jag för igår och idag upptäckte jag Powtoon - och lyckades använda mig av Screencast - O -Matic för att spela in själva powtoonen då jag inte lyckades ladda ner den i själva programmet. Tidigare har jag bekantat mig lite med Prezi och Padlet. Gjorde en liten presentation av mig själv som jag ska använda i någon ny klass i engelska för att de sedan ska prata och introducera sig själva. Kanske får de skriva en liten kort text också. Roligt är det i alla fall att sitta och fippla med dessa verktyg, men tiden rinner iväg rasande fort. Någon som har ett bra digitalt verktyg att rekommendera??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar